Pfizer Biontech Aşısı Olanlarda Kalp Kası İltihabı Şüphesi

Koronavirüse karşı aşı çalışmalarında başarı gösteren İsrail’de, Pfizer/BioNTech tarafından geliştirilen aşıyı olan kişilerde az sayıda “kalp kası iltihabı” (Miyokardit) görüldüğü açıklandı.

HABER 26.04.2021, 14:30
Pfizer Biontech Aşısı Olanlarda Kalp Kası İltihabı Şüphesi

İsrail Sağlık Bakanlığı’nın yaptığı açıklamada, Pfizer/BioNTech tarafından geliştirilen ve piyasaya sürülen koronavirüs aşısı olan kişilerde az sayıda “kalp kası iltihabı” (Miyokardit) görüldüğü belirtilerek vakaların incelendiği fakat henüz tam verim alınabilecek bir sonuca varılmadığı söylendi.

İsrail’in Pandemi Müdahale Koordinatörü Nachman Ash tarafından yapılan açıklamada, 5 milyondan fazla aşı uygulanmış İsrail vatandaşı arasında yapılan bir ön çalışma ile özellikle ikinci doz vurulduktan sonra meydana gelen "onlarca miyokardit vakasının" tespit edildiğini dile getirdi.

AŞININ BU DURUM İLE BAĞLANTISI İNCELENİYOR

Pandemi Müdahale Koordinatörü Ash bunun alışılmadık düzeyde yüksek olup olmadığının veya aşı uygulamasına bağlı olup olmadığının belirsiz olduğunu açıklayarak, "Sağlık Bakanlığımız şu anda hastalık oranında yükseklik olup olmadığını ve aşılara atfedilip atfedilemeyeceğini gözden geçiriyorlar" dedi. Ash, bahsi geçen konuyu "soru işareti" olarak değerlendirerek, Sağlık Bakanlığı’nın henüz net bir sonuca varmadığını vurguladı. Bu şekilde gerçekleşen vakaların çoğunun ise 30 yaş kişiler arasından olduğu bildirildi.

Aşı ile miyokardit arasında bir bağlantı belirlemenin kolay olmayacağını ifade eden Pandemi Müdahale Koordinatörü genel olarak komplikasyon olmaksızın ortadan kalkan bir durum olan miyokarditin çeşitli virüslerden kaynaklanabileceğini ve geçmiş yıllarda da benzer sayıda vaka rapor edildiğini açıkladı.

PFİZER/BIONTECH İLE İSRAİL GÖRÜŞME HALİNDE

Pfizer/BioNTech tarafından yapılan duyuruda da şirketin İsrail’in Pfizer/BioNTech Covid-19 aşısı yaptığı ve çoğunlukla genç erkeklerden oluşan bir popülasyonda meydana gelen miyokardit durumundan haberdar olduğu söylendi.

Negatif olayların rutin olarak ve kapsayıcı bir şekilde gözden geçirildiğini belirten firma tarafından "Genel popülasyonda beklenenden biraz daha yüksek bir miyokardit oranı fark edilmedi. Aşı ile direkt olarak nedensel bir bağlantı kurulmadı. Şu anda miyokarditin Pfizer/BioNTech koronavirüs aşısının kullanımıyla ilişkili bir risk olduğu sonucuna varacak hiçbir net kanıt yok" dendi.

AŞININ UYGULANMASINI YAVAŞLATACAK KADAR CİDDİ DEĞİL

İsrail Ben Gurion Üniversitesi Halk Sağlığı Okulu Direktörü Nadav Davidovitch de açıklamalarda bulunarak miyokardit görülmesi ile aşı arasında bir korelasyon kurulsa bile, aşının uygulanmasını yavaşlatmaya neden olacak kadar ciddi olmadığını ifade etti. Davidovitch, “Bu tabi ki incelenmesi gereken bir durum ve son raporu görmemiz gerekiyor. Ancak ara bir analizde, koronavirüsten hasta olma riski, aşının yan etkilerinden hasta olma riskinden çok daha ileri düzeyde görünüyor. Aşı sonrası miyokardit düşük oranlı ve geçicidir" diye konuştu.

İsrail’de bulunan 9,3 milyonluk nüfusun yaklaşık olarak yüzde 60’ına Pfizer/BioNTech aşısı vurulurken aşının koronavirüs ile ilişkili semptomları ve ciddi rahatsızlıkları önlemede oldukça etkili olduğu görüldü.

Yorumlar (0)
21
parçalı az bulutlu